DOWNLOAD YOUR COPY

primavera/spring

Noemi Milani 

Chiara Ghigliazza

Claudia Bernardi

Anna Magni

Michelangelo Nigra

Astrid Wolff

Estate/Summer:

Marco Pinnavaia 

Fatomale

Alessandro Alloisio

Federica Aradelli

G.C. Cuevas

Cutway 

Autunno/Fall:

Marta Santomauro 

Eleonora Fiori 

Francesca Morini

Pornobello

Andrea Prandoni

Resli Tale

Inverno/Winter

Milo Busanelli

Salvatore Liberi

Elia Barbieri

Giulia Cerini

Federica Fragapane

Debora Guidi

WHERE TO FIND US

1_ Gogol & Company, via Savona 101, Milano

2_ Spazio B**K, via Porro Lambertenghi 20, Milano

3_ OPEN, viale Monte Nero 6, Milano

4_ Mare Culturale Urbano, via Gabetti 15, Milano

5_ Corraini 121, via Savona 17, Milano

6_ Portineria 14, via Troilo 14, Milano

7_ Libreria Marco Polo, Sestiere Dorsoduro 2899, Venezia

8_Gelatina, via Giuseppe Garibaldi 20 R, Genova

9_Bookovski, vico Valoria 40, Genova

10_Zino, Travelling Bookshop, Sardegna

FORO NO BUDGET

#foroNOBUDGET 1 / free press / April 2017

#foroNOBUDGET 2 / free press / July 2017

#foroNOBUDGET 3 / free press / October 2017

#foroNOBUDGET 4 / free press / April 2018

Tags: Art Direction, Graphic, Branding

editorial coordination:  Claudia Oldani

editing: Federica Riccardi

Dalla voglia di mettersi in gioco e dalla passione che, nonostante tutto, è un vero e proprio Deus ex machina, è nato FORO Un altro progetto NO BUDGET, un’iniziativa variegata e complessa che ha una sola unica costante: il costo zero.

Una riflessione sull’attitudine di richiedere prestazioni per la cosiddetta creatività a costi ridicoli o praticamente nulli.

 

Nel mondo dei millennials dei più disparati ambiti creativi, al grido di «tanto voi vi divertite a fare questa roba», è ormai buona norma imbattersi in sedicenti clienti che recitano a mo' di mantra la formula: minima spesa, massima resa.

Così accade che l’iniziale piccola consulenza diventa un’assistenza h24, e quel paio di cose leggere da 2 minuti si trasformano in macigni inamovibili.

Noi - che trattiamo i progetti come se fossero dei figli, pronti a tutto affinché un lavoro venga eseguito nel migliore dei modi - al 99% dei casi andiamo avanti.

FORO Un altro progetto NO BUDGET scatta una fotografia al lavoro di oggi e lo racconta attraverso una rivista, dalle sembianze di un flyer, che raccoglie cinque illustrazioni e un racconto inedito. Un free press composto da quattro numeri distribuiti in 12 mesi, all’interno di un circuito di librerie e centri culturali milanesi sensibili al tema del precariato.

 

Ogni numero, contraddistinto da una palette cromatica studiata ad hoc, è un contenitore di talento, che sottolinea la motivazione di questi nuovi creativi e ne dimostra la parte migliore.

Our willingness to take a challenge and our passion - a true Deus ex machina, in spite of everything - gave birth to FORO Un altro progetto NO BUDGET, a varied and complex undertaking that has just one and only constant: it’s for free.

FORO Un Altro Progetto NO BUDGET is a reflection on the tendency to ask for so-called creative services, offering either a ridiculous contribution, or else none at all.

 

In the world of millennials from any possible creative branch, on the cry of «you have fun doing this stuff, anyway», it’s by now good practice to find would-be clients repeating the mantra: small investment, big return. It happens then that the small initial consultancy becomes round-the-clock assistance, and that those 2 minutes things turn out to be immovable boulders.

We treat our projects as children, doing anything to get the best final product possible - and in 99% of the cases, we go on.

 

Our willingness to take a challenge and our passion - a true Deus ex machina, in spite of everything - gave birth to FORO Un altro progetto NO BUDGET, a varied and complex undertaking that has just one and only constant: it’s for free.

 

FORO Un altro progetto NO BUDGET takes a picture of today’s job market and narrates it through a magazine resembling a flyer, that collects five illustrations and a previously unpublished short story. It’s a free paper in four issues, distributed throughout 12 months in a network of bookshops and community centres attentive to the theme of short-term employment.  

 

Each issue, made unique by the color palette created for the occasion, is a receptacle of talent, that highlights the animus of these new creatives and showcases its better part.

partner: 

FORO STUDIO s.r.l. P.IVA 10127310968 VIA DON GIOVANNI VERITÀ 7, 20158 MILANO, Italia   tel. 0249791987

ARCHITECTURE and DESIGN